8 Mayıs 2017 Pazartesi

İş görüşmeleri / Part 1

Hepinize öncelikle iyi haftalar diliyorum.

Ocaktan bu yana kadar gerek benim başvurup da gittiğim iş görüşmeleri gerek işverenlerin aradıklarında gittiğim iş görüşmelerini şöyle bir değerlendireyim istedim.Açıkçası yazacağım iş görüşmelerinin dışında bir 7-8 yerden de aramışlardı (belkide daha fazla) ama ben şartları telefonda sorduğumda içime sinmedi ya yer uzaktı ya çalışma saatleri bana uygun değildi yada hafta sonları da çalışma vardı.

Part , part yazacağım yoksa sizi bunaltırım ☺

İşverenlerin isimlerini yazmayacağım sadece hangi pozisyonlar için nerelere gitmişim onları yazacağım ;



1) Beylerbeyi / Santral Operatörü

 İşsizlik maaşımın bitmesine son bir ay kalmıştı eşimde artık iş görüşmelerine başla başla diye sürekli söylenip duruyordu ☺ benim iş görüşmelerine bakmama sebebim daha önceki postlarımda da bahsetmiştim eşimin işi gereği Antalya'ya taşınma durumumuz vardı sonrasında o durum ortadan kalkınca ben iş görüşmelerine daha çok asılmaya başladım.

Girdim kariyer.net'e araştırma yaptım , baktım santral operatörlüğü aranıyor yeri de Beylerbeyinde, hafta sonu yok ,08.30-18.30 çalışma saatleri , servisi var başvuru yaptım iki üç gün sonra aradılar ve ocak ayının kaçıydı hatırlamıyorum ama yağmurlu bir günde otobüse bindim gittim.Bu arada ben iş görüşmesine giderken pantolon,gömlek,ceket falan giyiyorum bazı gittiğim yerlerde ki iş görüşmesine gelenlerin böyle sokakta gezer gibi gitmesine açıkçası inanılmaz şaşırıyorum yani benim için o ilk andaki intiba çok önemli bilmiyorum İK'cı bir arkadaşım vardı o mesela " eşofmanla bile görüşmeye gelen var "demişti ben şok yani.Neyse gittim görüşmeye iş kolay yalnız bilmediğim bazı şeyler vardı onlarda öğrenilirdi ne olacak lakin ben ingilizceden kaybettim telefonla gelen aramaları bir şekilde eski çalıştığım yerden dolayı az çok nasıl dahili numarasını vereceğimi v.s. biliyorum ama yüz yüze de bir çok kişi geliyormuş anlasam da cevap veremeyecektim çünkü kadın beni istiyordu hani öğrenebilir misiniz , belli kalıpları bilseniz gibisinden konuştu da sonrasında olmadı bir de içime de sinmedi bilmiyorum o ortama girince insan bir sıcaklık arıyor ben o pozitif enerjiyi alamadım.

2) Zeynep Kamil / Veri Giriş

Şu an hala daha alım olmadı biliyorum o yüzden en çok çalışmak istediğim yer burası  ✌ baktım sadece kariyer.net'den bana hayır yok bende  secretcv'ye üye olayım dedim.Secret cv'ye üye olduktan iki gün sonra bir firma beni aradı görüşmeye çağırdılar bende " nereye geleceğim " dedim bayan " Üsküdar'a ama çalışılacak yer Ümraniye " deyince gözlerim ışıldadı bu arada ben oraya başvuru yapmamıştım onlar beni bulmuşlar .

Şubat'ın başıydı görüşmeye gittim güzel de geçti o hafta sonuna kadar arayacaklarını söylediler ama arayan soran olmadı üzerinden iki hafta mı üç hafta mı ne geçti dayanamadım ben aradım yani nedense oraya çok bel bağladım görüştüğüm bayan " biz de firmadan bilgi bekliyoruz daha net bilgi gelmedi ben sizi arayacağım " dedi Allah Allah hani "arayacağımdan "kasıt ne onu çözemedim ? olumlu mu diye düşündüm yoksa herkese söylenen bir şey midir ? Çünkü görüşme esnasında da bayan " şu an olumlu benim için ama daha görüşmeler yapacağız " dedi..Nisan ayında mail attım bayana çünkü telefonda aradığımda santraldeki bayan "ararlar sizi"demişti bende tatmin olmadım hani işi ne kadar çok istiyorum milleti sık boğaz ediyorum resmen hiç yapmayacağım şeydir benim ama bu kadar beklemenin de bir sebebi var mı yok mu bilmek istedim. Mail attım bayana, bayan da güzel bir açıklama yaparak geri dönüş yaptı eşim de" en azından dikkate almışlar da mail atmışlar şükret "dedi valla şükürler olsun " bizde hala bilgi bekliyoruz, zaman sizin için sıkıntı oluyorsa başka işleri değerlendirebilirsiniz" gibisinden yazmış bende " zaman açısından sıkıntı benim için yoktur bu işin olmasını istediğim için sizlerden bilgi bekliyorum umarım olumlu olur "yazdım. Beni almayacakları varsa da alırlar bu gidişle ☺

İnşallah beni alırlar çünkü evime yürüme mesafesi 10 dakika  , giriş 08.00 çıkış 17.30 , hafta sonu yok mesailer yok resmi tatillerin hepsinde izinlisin yapılacak iş kolay.Ya şunu da düşünüyorum yarın bir gün Anne olmak isteyeceğim 1 sene bilemedin 2 sene sonra (Allah bilir de ) hamile kaldım otobüslerde sürünmek istemiyorum çünkü bazı yerlerde servis olmuyor burada 10 dakika yürüyeceğim sadece hani bekar değilim ki geleceği o kadar çok düşünmeyeyim bunları şimdiden düşünmek lazım.Zaten baktım buradan ses soluk yok sonrasında bayağı bir yerlere iş görüşmesine gittim en azından burası olursa (ki olacağı da net değil ya) bir yerden başlamış olayım , para kazanayım. Lütfen burası olması için sizlerden dua bekliyorum.

3) Dragos / Danışma Personeli

Nisan ayında görüşmeye gittim dediğim gibi arayan çok yer vardı ama ben kabul etmiyordum.
Görüşme yeri Dragos'daydı ama çalışılacak yer Ümraniye'de bende bu yüzden başvuru yaptım.Şimdi nasıl bir yer olduğunu söylersem anlaşılır o yüzden es geçiyorum.Neyse sözleştik saat 12.30' a randevu verdiler oraya gitmem 1.30 saati bulacaktı bu yüzden sabah Serhat'la birlikte kalktım kahvaltı falan yapıp 10.30'da çıktım Göztepe SSK'nın orada inip minibüslere binecektim ana cadde üzerindeydi yeri ben bilmiyordum da eskiden Suadiye'de oturduğum için Maltepe civarına gidiyordum onun biraz daha ilerisinde olduğunu biliyordum. Tam otobüsten ineceğim beni aradılar " İşte yöneticimizin toplantısı çıktı randevuyu 14.30'a alsak olur mu " diye "yoldayım ben" dedim " gelirseniz beklemek zorunda kalırsınız " dediler " tamam " dedim indim ne yapacağımı şaşırdım Marmara Üniversitesi Göztepe Kampüsünün oraya gideyim onun karşısındaki yerlere oturup çay içeyim diye düşündüm çünkü buralar pahalı yerler Üniversite karşısında oturursan diğer yerlere göre daha uygun fiyatlıdır diye düşündüm ki aklıma Fatma yengem geldi o da Sahrayıcedit de oturuyor aradım müsait misin dedim gel dedi bir 20 dakika yürüdüm eve kendimi attığımda bile saat 12.00 olmamıştı bile..ya bir düşünsenize yanımda öyle aman aman bir para olmadığını ? ya da o sırada yengem aklıma gelmese o 2 saate yakın ne yapacağımı ? açıkçası gitmeden işe karşı soğudum diyebilirim eğer dışarı çıkmamış olsaydım zaten iptal ettirirdim.

Yengemden çıktım saat daha 1.30 olmamıştı 1 saatte gittim minibüs caddesinde olduğu için Allah'tan yürüme derdi olmadı.Neyse gittim gitmesine de görüşme ne kadar sürdü dersiniz 10 dakika tek bende mi sıkıntı var diye düşündüm ama benden önce biri girdi (ki onun mevkisi daha yüksekti) onunki de 10 dakika sürdü. Yani anlayacağınız o kadar rezilliği 10 dakika için çektim..! Benim tahminim şöyle oldu yöneticilerinin işi uzadı asistanı bizi dinledi bu yüzden 10 dakika sürdü bir de çalışma saatleri de bana uygun değildi bir 08:30-18:00 arası bir de 09:00-19.00 arası dönüşümlü çalışacaksın ayrıca bir hafta cumartesi bir sonraki hafta pazar çalışacaksın ve sadece asgari ücrete ! Aramadılar ama arasalar da kabul etmeyeceğim ben zaten hafta sonu çalışacaksam cumartesi günü yarım gün çalışacağım çok iş var ki ben evli olduğum için bir de Serhat hafta sonu çalışmadığı için ona göre kendimi ayarlamak istiyorum.


Daha Part 2'yi yazacağım ama ne zaman olur bilmiyorum yarın bir iş görüşmem daha var hayırlısı olsun artık ☺

İnsan böyle iş bulamayınca kendini yetersiz hissetmeye başlıyor çağrı merkezi olsa havada karada çok iş bulurum çok aradılar beni kabul etmedim.İyice karamsarlığa da kapıldım Allah büyük diyorum kısmetim de hangi iş varsa o iş beni gelir bulur diye düşünüyorum.
Dualarınızı eksik etmeyin.

Saygılar..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Share